Volgers

donderdag 19 januari 2012

Experiment....



Wat is het toch een super triest weer....het regent hier al de hele ochtend ! Ik ben dus maar lekker aan de knutsel gegaan ( tussen de huishoudelijke taken door....). Ik ben een kaart aan het maken met dit afdrukje. Het is een Tilda uit een oudere serie. Als experiment heb ik haar ingescand en zelf weer uitgeprint op 180 gr. Bruynzeel aquarel-papier.( HP-printer , inkjet met originele cartridges ) Ik had ergens gelezen dat het zou moeten kunnen.... Het inkleuren met de distress-inkt ging op zich wel goed. De kleuren liepen niet uit , maar ik vind wel dat de zwarte lijnen van het afdrukje vervaagd zijn. Ik weet niet zo goed wat ik van het resultaat moet vinden.... Toch wilde ik haar niet weggooien en dus komt ze vandaag op een kaart te staan. Morgen zien jullie hem op mijn blog. Ik heb wel al de tip gekregen om na het printen het afdrukje te strijken.... Met keukenpapier ertussen en aan beide kanten. Zo gebruik ik mijn strijkbout ook nog eens ; ik heb nl. een gruwelijke hekel aan strijken !!

Dan wil ik nog even al mijn nieuwe volgers welkom heten hier op mijn blog !
Super dat jullie mijn blog weten te waarderen en ik hoop dat ik jullie kan inspireren met mijn kaarten en andere creatieve uitspattingen....

Bedankt weer voor de visite en tot de volgende kaart !!

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk je verhaal te lezen.
    Zo als je schrijft dat je je bout ook eens gebruikt hihihi.
    Ik zie niets verkeerds aan het afdrukje.
    Ik had idd al begrepen als je het door je printer doet dat het dan qua disstress inkt het inkleuren moeilijker wordt.
    Ben benieuwd naar de gehele kaart.
    Wat een leuke foto trouwens van je dochter toen zij klein was.
    Ik ga geen poging wagen want mijn knutsel gebeuren staan op het vriespunt.
    Kan ff niet de spirit vinden.

    Liefs, Lieb

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt 'm supermooi ingekleurd. Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje jammer dat de lijnen vervaagd zijn, maar dat doet verder niets af an het plaatje. Ben weer benieuwd naar wat je ervan gaat maken. Ik kleur alleen in met distress inkt en ik heb daarom speciaal een Epson printer gekregen voor mijn verjaardag. Geweldig, de inkt is dus gewoon watervast. En ik kan maar kleuren op prints van mijn nieuwe printertje. Ben er dolgelukkig mee. Ben nu overigens druk bezig met een kaart voor je dochter!! Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niks mis mee zoals ik al eerder zei Christa, alléén is je inkt wel wat 'wiebelig'...hihi!
    Zelf heb ik gelukkig geen problemen, maar teon ik laatst meteen na het printen aan de slag wilde had ik wel een probleem... Strijkbout erover en...klaar!
    Succes en ik ben benieuwd naar je kaart!
    Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. benieuwd wat je van deze lieverd gaat maken, en wie weet helpt de strijktip

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn vriendin gebruikt de originele Canon printinkt. Deze loopt niet uit. Ik heb dat digiafdrukje gebruikt op mijn 2 laatste kaarten.
    En je ziet geen doorgelopen lijnen.
    Ik vind het wel een leuk afdrukje hoor Christa en hij kan best op een kaart hoor!
    xoxo Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De lijntjes zijn hier en daar inderdaad wat minder maar je hebt het wel heel mooi ingekleurd!! Ben benieuwd naar je kaartje!

    groetjes arjette.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor het delen van die tip want ik herken het probleem met de distress.
    gr. Liesbeth
    ps. ik ben benieuwd naar het kaartje wat je ermee gaat maken

    BeantwoordenVerwijderen